maltepe escort ataşehir escort

Instagram'dan Satış Yapma Teknikleri ile Satışlarınızı Arttırın

Sosyal24

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime puanı
1
Ticaret
0 (0%)
Instagram’da satış yapmak isteyen firmaların satış yapmaya başlamadan önce Instagram’da satış yapmak için bilmesi gereken önemli noktalar bulunmaktadır. Instagram'da Etkili Satış Yapma Rehberi, Teknikleri adlı yazımızın bu bölümünde gelin hep beraber Instagram'da Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler nelermiş bir göz atalım.



Instagram'ın Başarılı Mağazalarını Gözlemleyin


E-ticaret sektörünün nabzının attığı en önemli sosyal medya platformlardan bir tanesi olan instagramdan satış yapmak için yapmanız gereken ilk önemli şey burada yüksek satış performansına sahip mağazaları incelemektir. Ne satıyorlar, nasıl satıyorlar ve neyi çok iyi yapıyorlar iyi bir şekilde gözlemleyin. Bu tarz Instagram satış butiklerinin satış stratejilerinin üzerine siz de özgün fikirler koyabilirseniz başarılı olma ihtimaliniz aynı derecede artış gösterecektir.

Ne Satmak İstediğinize Karar Verin


Instagram’dan satış yapmak isteyen firmaların bilmesi gerekenler alanında bulunan başka bir unsur ise ne satmak istedikleridir. Instagram’dan satış yapan birçok firma bulunduğu için markanız adına bu platform üzerinden ne satacağınız oldukça önemlidir. Ne satacağınıza karar vermek için;



  • İnternetten en çok satılan ürünler hakkında araştırma yapın.
  • E-ticarette trend olan ürünlere göz atın.
  • Rakip firmaların ilgili ürünleri satarken nasıl farklılaştığına göz atın.
  • Arama motorlarında en çok aranan ürünleri belirleyin.


Bu adımları tamamlayarak ve iyi bir Pazar araştırması yaparak sizler de internetten ve instagramdan satılacak ürünleri bulabilirsiniz. Bu sayede internetten en çok satan ürünlere karar verebilir ve bu ürünleri instagramdan satarak gelir elde edebilirsiniz.



Rakip Analizi Yapın


Instagram’dan satış yapmak isteyen firmalar satacakları ürünlere karar verdikten sonra satmak istedikleri ürünleri satan firmalar hakkında bilgi almalıdır. Yani kısacası instagramdan satış yapmaya başlamadan önce rakip analizi yapmanız oldukça önemlidir. Rakip analizi yaparken;



  • İnternetten en çok satılan ürünler hakkında araştırma yapın.
  • E-ticarette trend olan ürünlere göz atın.
  • Rakip firmaların ilgili ürünleri satarken nasıl farklılaştığına göz atın.
  • Arama motorlarında en çok aranan ürünleri belirleyin.


Gibi unsurları göz önünde bulundurmalı ve siz de bir paylaşım stratejisi geliştirmelisiniz. Rakip analizi sayesinde firmanızın rakiplerini daha yakından tanıyabilir ve yaptığınız analizler sonrasında rakiplerinizin önüne geçecek aksiyonlar alabilirsiniz.



Hedef Kitlenizi Tanıyın


Instagramdan satış yapacak firmaların önem vermesi gereken başka bir unsur da hedef kitlenizdir. Instagram’da ürün satarken ürünlerinizin hitap ettiği bir kitle bulunmaktadır ve bu kitleyi ne kadar iyi tanırsanız onların dikkatini çekecek paylaşım türleri hazırlayabilir ve satışlarınızı arttırabilirsiniz. Hedef kitlenizi tanımanız yapacağınız reklam çalışmalarında da başarılı sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.

İşletme Hesabı Açın


Instagram’da satış yapmak isteyen firmaların ilk olarak yaptığı şeylerden biri de instagram işletme hesabı açmaktır.

Küçük, orta ve büyük ölçekli firmalar tarafından en çok kullanılan hesap türü olan işletme hesabı, instagram hesabınızın kişisel hesaplardan ayrılmasını sağlayan bir hesap türüdür. İşletme hesabının markalara sağladığı birçok önemli avantaj bulunmaktadır.



  • Müşterilerinizin markanıza olan güvenirliğini arttıracaktır. Bununla beraber işletme hesapları markaların istatiksel verilere ulaşmasını ve raporlama yapma sürelerini de kısaltmaktadır.
  • Etkileşim, Gösterim, Takipçi, Kaydetme, Mesaj gibi markanız için önemli olan raporlara ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.
  • Markanızı takip eden kişilerin demografik bilgilerine ulaşmanız kolaylaşacaktır.
  • Takipçilerinizin instagramda geçirdiği süre ve aktif kalma saatleri hakkında bilgilere ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.
  • Paylaştığınız gönderiler üzerine ürünlerinizi etiketlemenize ve Instagram’dan satış yaparken e-ticaret sitenize müşterilerinizi yönlendirmenizi sağlayacaktır.


Instagram’dan satış yapmak için oldukça avantajlı olan işletme hesaplarını firmanız için kullanmalı ve işletme hesabınız sayesinde gelecekte ürün satışı esnasında karar verme sürecinizi hızlandırmalısınız.



Kurumsal Kimliğinizi Yansıtmaya Çalışın


Instagram'da başarılı bir e-ticaret performansı göstermek istiyorsanız ilk olarak takipçilerinize güven aşılamalısınız. Potansiyel müşterileriniz ile aranızda bir güven ilişkisi oluşabilmesi için ise mutlaka kurumsal kimliğinizi yansıtmaya çalışmalısınız.

Marka kimliğinizi yansıtacak kurumsal bir logo, düzenli yapılan sosyal medya paylaşımı ve sosyal medya paylaşımlarınız esnasında kullanacağınız görsel, hashtag ve post metinleri, Instagram işletme hesabı ve bir e-ticaret sitesi sahibi olmanız firmanızın Instagram’da kurumsal bir imaj sergilemesinde faydalı olacaktır.



Güvenilir Ödeme Yöntemi Kullanın


İnternetten alışveriş yapan kişilerin en önem verdikleri şeylerden birinin Ödeme Yöntemleri olduğunu unutmayın. Günümüzde en çok kullanılan ödeme yöntemleri kapıda ödeme, havale / eft, banka kartı ve kredi kartı ile ödemelerdir.

Instagram’dan satış yapan firmalar genellikle en çok havale/eft yöntemini kullanmaktadır. Fakat bu ödeme yöntemi çoğu instagram kullanıcısına güven vermemektedir. Bu nedenle instagramdan ürün satmak isteyen firmaların ödeme yöntemlerini çeşitlendirmesi oldukça önemlidir.

Takipçilerinizi güvenilir ödeme yöntemlerine yönlendirirseniz paylaşımlarınızdan elde etmiş olduğunuz dönüşümler gözle görülür bir şekilde artış gösterecektir. Bunu yapmak için bir e-ticaret sitesi açabilir veya iyzico gibi sanal pos sağlayıcılarının linkle ödeme yöntemlerini kullanabilirsiniz. Bu hem kredi ve banka kartıyla alışveriş yapmak isteyen kişilere ulaşmanızı kolaylaştıracak hem de satışlarınızı arttırmanıza yardımcı olacaktır.

Markanızın Logosu Instagram Profil Fotoğrafı Olsun


Instagram’dan satış yapan firmaların profil fotoğraflarında genellikle marka logolarını kullandığını görmüşsünüzdür. Instagram profil fotoğraflarında marka logolarının kullanılması bir markanın kurumsal kimliğini güçlendirmektedir.

Sizler de instagramda satış yapmak için oluşturduğunuz hesabınızı düzenlerken profil fotoğrafınızda marka logonuzu kullanmaya özen göstermelisiniz. Bu hem kurumsal kimliğinizi yansıtmanızı kolaylaştıracak hem de hedef kitlenizde bulunan kişilere güvenilir bir marka olduğunuza dair ipuçları verecektir.



Instagram Profilinizi İşletme Bilgilerinize Göre Optimize Edin


Instagram’dan ürün satın alacak kişilerin ilk olarak göz önünde bulundurduğu unsurlardan biri de marka güvenilirliğidir. Genellikle güvenilir markalar instagram profillerini işletme bilgilerine göre optimize etmektedir. Sizler de instagram profilinizi işletme bilgilerinize göre optimize ederek hedef kitlenizde güvenilir bir marka imajı yaratabilirsiniz. Instagram profilinizde optimizasyon çalışmaları yapmak için;



  • İşletme hesabı kullanmaya özen gösterin.
  • Firmanıza ait bir e-ticaret sitesi bulunuyorsa bunu profilinize ekleyin.
  • Firmanızın açık adresi, kargo gönderim şartları gibi unsurları profilinizin biyografi kısmında paylaşmaya özen gösterin.
  • Takipçilerinizin sizinle iletişime geçmeleri için butonlarını düzenleyin. İletişim butonlarını düzenlerken mail adresi, telefon adresi gibi seçenekleri kullanabilirsiniz.


Instagram Sayfanızın ve Ürünlerinizin Reklamını Yapın


Instagram’dan satış yapan firmaların genellikle sayfa tanıtımı ve ürün tanıtımı gibi çalışmalar yaptığını görmüşsünüzdür.

Instagram satıcılarının yaptığı bu tanıtımlar Instagram reklamları ile yapılmaktadır ve bu çalışmalarda asıl amaç hedef kitleye ulaşmak ve ürün satışı gerçekleştirmektir.

Sizler de instagram reklamları sayesinde sayfa ve ürün tanıtımı yapabilir ve hedef kitlenize ulaşarak ürün satışlarınızı arttırabilirsiniz. Instagram sayfanızın ve ürünlerinizin reklamını yaparken dikkat etmeniz önemli noktalar şunlardır;



  • Hedef Kitlenizi yakından tanıyın.
  • Reklam kampanyalarında kullanacağınız reklam başlığı, reklam metni ve görsellere özen gösterin.
  • Call to Action yani harekete geçirmeye yönelik reklam çalışmaları yapın.
  • Bütçenizi belirlerken hedef kitlenizi göz önünde bulundurun.


Yukarıda belirttiğimiz unsurları göz önünde bulundurarak vereceğiniz instagram reklamları sayesinde sizler de hedef kitlenize daha kolay bir şekilde ulaşabilir ve ürün satışlarınızı arttırabilirsiniz.

Influencer Marketing Çalışmaları Yapın


İnstagram’da satış yapan firmaların başvurduğu diğer marketing modellerinden biri ise influencer marketing çalışmalarıdır. Genellikle influencer marketing çalışmaları yapan firmalar;



  • Takipçi sayısı yüksek olan
  • Hedef kitlesinin bir kısmını bulunduran
  • Etkileşim oranı yüksek olan


Influencerlar ile çalışmaya özen göstermektedir. Sizler de instagramdan sattığınız ürünlere yönelik influencer marketing çalışmaları yapabilir ve çalıştığınız influencerın takipçilerine ulaşarak ürün satışlarınızı arttırabilirsiniz.



Instagram Shop’ta Entegreli Bir Şekilde Çalışın


Dünya’da uzun süredir kullanılan fakat Türkiye’de son dönemlerde kullanılmaya başlanan Instagram özelliklerinden biri InstaShop’tur. InstaShop, instagramdan ürün satan firmaların instagram mağazaları ve e-ticaret sitelerinin entegreli bir şekilde çalışmasını sağlayan bir instagram özelliğidir.

Genellikle bu özellik ile firmalar paylaşımlarında ürünlerini etiketleyebilmekte ve doğrudan e-ticaret sitelerine yönlendirme yaparak satış gerçekleştirmektedir. Güvenli ödeme yöntemleri sunmak ve marka kimliğini güçlendirmek için oldukça önemli bir özellik olan InstaShop’u kullanmanız oldukça önemlidir.

Ticimax e-ticaret paketlerinde de bulunan InstaShop özelliği sayesinde sizler de Instagram hesabınızı ve e-ticaret sitenizi tek bir panel üzerinden yönetebilirsiniz. Ticimax e-ticaret paketleri içerisinde bulunan bu özellik sayesinde sizler de fazla iş yükünden kurtulabilir ve hızlı bir şekilde satışlarınızı arttırabilirsiniz.

Etkileyici Görseller Paylaşın


Instagram görselliğe dayalı bir sosyal medya platformu olduğu için instagramdan satış yapmak isteyenlerin paylaşım görselleri ve videolarına oldukça önem vermesi gerekmektedir. Instagram’da firmanızın paylaşacağı içerikleri profesyonel olarak hazırlamaya özen göstererek sizler de müşterilerinizde kurumsal bir marka imajı yaratabilir ve müşterilerinizin güvenini kazanabilirsiniz.

Instagram paylaşımlarınızı yaparken video paylaşımı yapabilir veya instagram özellikleri arasında yer alan çoklu paylaşım özelliğini kullanarak ürünlerinizi her açıdan gösterecek görseller ile ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Instagramda dönüşümlerinizi arttırmak için görsellerinizi kendiniz tasarlayabileceğiniz gibi profesyonel kişilerden yardım alarak da paylaşım görsellerinizi oluşturabilirsiniz.



Doğru #Hashtag Kullanımına Özen Gösterin


Instagram satış nasıl yapılır diye düşünüyorsanız instagram satış fikirleri açısından ilk başta gelen performansınızı mümkün olduğunca yukarılara çıkarabilmek için doğru #hashtag ( etiket) kullanımına dikkat etmelisiniz. Satmak istediğiniz ürünle doğrudan alakalı #hashtag kullanmak hedeflemiş olduğunuz potansiyel müşterilerinize ulaşabilmenizi kolaylaştıracaktır. Instagram'da en fazla 30 hashtag kullanabileceğinizi de unutmayın!

Instagram, Sadık Müşteri Kitlesi İçin Önemli Bir Araç


Ticaretin ve e-ticaretin en önemli konularından biri kendinizi müşterilere hatırlatabilmek ve sadık müşteri kitlesi oluşturabilmektir.

Atılan postlar, hikayeler ve paylaşılan videolar aracılığıyla işletmelerin kendini müşterilerine ve potansiyel müşterilerine hatırlatabilme şansı oldukça yüksektir. Bu yönü itibariyle satış yapılsın ya da yapılmasın Instagram özellikle e-ticaret yapan işletmeler için oldukça önemlidir. Fakat sadık müşteri kitlesi yaratmak için firmaların göz önünde bulundurması gereken ilk şey düzenli ve doğru bir şekilde paylaşımlarını planlamaktır.

Kısacası Instagram’dan satış yapacak olan firmalar bir sosyal medya planı hazırlamalı ve bu plana uygun bir şekilde düzenli aralıkla paylaşım yapmaya özen göstermelidir. Siz de firmanız için bir sosyal medya planı çerçevesinde paylaşımlarınızı, post metinlerinizi, kullanacağınız hashtagleri belirleyerek paylaşımlarınızı zamanlayabilir ve sadık müşteri kitlenizi daha kolay bir şekilde oluşturabilirsiniz.



Instagram'da Satış Yapmanın Bağlı Olduğu Yasal Mevzuatlar


Instagram’dan satış yapan firmaların bağlı olduğu yasal mevzuatlar bulunmaktadır. Bu yasal mevzuatlar şirket kurulumu, vergi düzenlemesi, fatura kesimi çerçevesinde ele alınmaktadır.



  • Şirket Kurulumu; İnternetten ürün satan firmalar satış yapılan platform fark etmeksizin sattıkları ürünler için fatura kesmek zorundadır. Bu nedenle firmaların vergi mükellefi olması için bir şirket çerçevesi içerisinde internetten satış yapması gerekmektedir. Günümüzde instagramdan satış yapacak kişilerin en çok kurduğu şirket türü şahıs şirketleridir. Sizler de faaliyet alanınıza göre bir şirket kurabilir ve satışlarınızı yasal bir şekilde yapabilirsiniz.
  • Faturalandırma; Sattığınız her ürün için fatura kesmeniz oldukça önemlidir. Satılan ürünlerde fatura kesilmediği takdirde ürün satın alan kişilerin vergi dairesine şikayet hakkına sahip olduğu unutulmamalıdır. Bir müşteriniz faturalandırma yüzünden sizleri şikayet ettiği takdirde vergi memurları tarafından yasal işlem başlatılacak ve firmanıza cezai işlem uygulanacaktır.
  • Vergi Ödemeleri; Instagram’dan ürün satışı yapan firmaların kestikleri ürün faturları üzerinden aylık ödeyecekleri KDV bulunmaktadır. Bu KDV değeri ürün alış ve satış fiyatınızdaki KDV’nin devlete ödenmesine yönelik bir vergi türüdür. Bununla beraber firmanız adına kestiğiniz faturalar üzerinden gelir vergisi de ödemeniz gerekmektedir.
  • Vergi Muafiyeti; internetten veya instagramdan satış yapacak kişilerin bilmesi gereken önemli bir yasal mevzuat ise vergi muafiyetidir. 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren vergi levhalarında e-ticaret yaptığı görünen firmalar gelir vergisi muafiyeti ile %2 ve %4 oranında vergi ödemeye başlamıştır. Sizler de şirket kurulumu esnasında e-ticaret nace kodunu vergi levhanıza işletebilir ve vergi muafiyetinden yararlanabilirsiniz.
  • Influencer Vergi Düzenlemesi; 16 şubat tarihinde resmi gazetede yayımlanan düzenlee ile influencer marketing çalışmalarında 10/3 oranında KDV Tevkifatı ödenmeye başladı. 1 Mart tarihinde yürürlüğe giren bu düzenleme influencer marketing çalışmaları yapacak olan firmaları yakından ilgilendirmekte. Sizler de bu konu hakkında inluencer marketing çalışmaları yapacağınız ajansınız ile görüşmeli ve bilgi almaya özen göstermelisiniz.


Instagram vergilendirme süreçlerinde dikkat etmeniz gereken önemli noktaları sizlerle paylaştık. Siz de artık instagramdan satış yapmak için hangi mevzuatlara önem vermeniz gerektiği hakkında bilgi sahibisiniz. Bu nedenle yasalara uygun bir şekilde satış yapmak ve daha sonra problem yaşamamak için e-ticaret yaparken bunlara dikkat etmelisiniz.
 

Şuan konuyu görüntüleyenler

Anasayfa Kayıt Ol Giriş Yap
Üst
maltepe escort kartal escort ataşehir escort pendik escort masaj salonu masaj salonu tolgasari.com php shell bioklimatik pergola bioklimatik pergola